Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a l'informació de contacte

Portal de transparència de CTRASA

Organització

CTRASA és una societat anònima unipersonal de capital andorrà que pertany a FEDA, amb número de NRT A-705736-P. Va ser constituïda el febrer del 2003 sota el model de concessió administrativa.

L’any 2022 es van produir canvis significatius al règim jurídic de la societat.

En data 20 de gener de 2022, s’aprovà la Llei 2/2022 per a l’adaptació de la societat pública “Centre de Tractament de Residus d’Andorra, S.A.”, d’ara endavant CTRASA, com a instrument de gestió directa. Aquesta Llei 2/2022 reconeix a CTRASA la condició d’instrument de gestió directa i mitjà propi del Govern, per a la prestació del servei públic de tractament de residus.

L’encàrrec programa és l’instrument jurídic especial a través del qual es determinen les condicions generals sota les quals l’Administració encomana la gestió dels serveis a CTRASA, encarregat de l’explotació i desenvolupament del Centre.

L’aplicació d’aquesta nova llei ha comportat que CTRASA deixi de ser una concessió per passar a ser un instrument de gestió directa del Govern i la integració i adscripció dels actius de la concessió de Govern a CTRASA. Sota la premissa de garantir que la totalitat del capital de la societat continuï sent públic, Govern va autoritzar la venda de les accions de CTRASA de la seva titularitat a FEDA, venda que es va realitzar el desembre de 2022, esdevenint aquest Ens soci únic i la societat CTRASA com a societat unipersonal.

Els principals mitjans per facilitar la informació i millorar el coneixement col·lectiu de l’òrgan superior de govern en relació amb els assumptes econòmics, ambientals i socials són els diferents informes (la memòria de l’activitat, la taula de control tècnic, l’informe de revisió per la direcció, els informes de tancament econòmic, entre d’altres) que reben de forma telemàtica i s’exposen en els diferents consells d’administració convocats periòdicament.

Per avaluar el desenvolupament dels assumptes econòmics, ambientals i socials, el Consell d’Administració disposa de diferents auditories: financeres, del Tribunal de Comptes, del Departament de Medi Ambient de Govern, i les auditories internes i externes de les normes ISO certificades.

La gerent és la persona a la qual el Consell d’Administració delega la responsabilitat de la gestió de l’empresa i n’és la representant legal i la màxima responsable.

Data d'actualització
11 de desembre de 2024
Freqüència d'actualització
Anual

Compartir